Isnin, 18 Oktober 2010

KONGSI CERITA

SALAM SEMUA..SALAM 1 MALAYSIA..MAY GOD BLESS US..


"Perkahwinan"..Bermula majlis merisik,bertunang,bernikah dan seterusnya melayari alam suka duka rumahtangga..Aku percaya semua orang punya hasrat untuk berkahwin,apalagi diberi peluang berkahwin dengan pilihan hati..fuhhh..sebut saja hantarannya berapa, asalkan dapat menyatu 2 hati yang kononnya sudah cinta mati..cinta sejati..Apa saja halangan rela d tempuhi berdua..biar cinta terhalang dek orang tua,diusahakan juga agar mereka menerima menantu seadanya..
 Perkahwinan usia muda?..haha..ini yg nk cerita ni..aku dalam kalangan insan2 yang bertemu jodoh d usia muda..muda x muda la..ats 20 gak..he..diam x diam dh hampir 3 thn aku berkahwin..dikurniakan seorang permata hati yg sihat dan bijak..insyaallah..cukup menyejukkan hati walau pun terkadang hati panas gak..he....apa yg lebih membuat hati ini terusik  bla kesihatannya kurang mengizinkan..Ya Allah..Tuhan saja yg tau..kalaulah mampu aku gantikan kesakitannya ..tp apalh dayaku..itu smua cubaan yg Allah beri..tp ketahuilah ya Allah satu2 nya cubaan Mu yg paling berat dan tdk mampu aku menggalasnya apabila melibatkan kesihatan anakku..tp aku redha ya Allah..Hanya mampu aku bermohon setiap kali kepadaMu agar anakku d beri kesihatan yg baik,d pnjgkn usia dan d letakkan sentiasa dalam perlindungan dan kerahmatanMu ya Allah..amin..
Suami?alhamdulillah..tdk prnh aku sesali bertemu dan menjadi suri hdp  abg..Doaku semoga kasih sayang berkekalan d hati kita biar sesekali sering bertelagah..sudah resamnya rumahtangga..harapanku semoga iman kita d tetapkan untuk melayari bahtera perkahwinan yg masih d pucuknya..amin yarabbalalamin...
Kepada diri aku berjanji melakukan yg terbaik,mengenepikan segala kata2 yg sangat menguji cinta kami satu ketika dahulu..biarlah..org hny mampu berkata pada apa yg terlihat d dpn mata..aku sebagai peneraju kehidupanku lbh mengetahuinya..biar aku x cantik,biar aku xkaya yg penting aku dan keluargaku tahu tntg aku..yang penting tiada dendamku buat mereka..aku relakan smuanya..biar Tuhan dan org sekeliling mengadilinya..
Apa yg aku ingin kongsikan adalah perkahwinan itu bkn semudah sebelum merancang utk berkahwin..utk bakal2 pengantin persiapkan dirimu..apa yg penting lapangkan dada utk melakukan perubahan dan bersedia mengorak langkah mu sendiri..ALL THE BEST..semoga Allah memberkati..

2 ulasan: